Transmisinės alyvos

FiltrasVisi 13 rezultatai
Rūšiuoti pagal Gerai parduodamas

Kas yra transmisinė alyva?

Transmisinė alyva yra vienas iš automobilyje esančių skysčių, į kuriuos vairuotojai dažnai žiūri pro pirštus. Kaip ir variklyje, pavarų dėžėse taip pat yra daug judančių dalių, todėl transmisinis tepalas yra reikalingas trinties mažinimui ir aušinimui. Vis dėlto jis skiriasi nuo variklinės alyvos, todėl tiek jo savybės, tiek keitimo intervalai yra kitokie.

Transmisinė alyva – kokia jos paskirtis ir funkcijos?

Transmisijos alyva yra būtina pavarų dėžės darbo dalis, užtikrinanti sklandų pavarų perjungimą, sumažinanti trintį tarp judančių komponentų bei apsauganti mechanizmus nuo ankstyvo nusidėvėjimo. Ji taip pat padeda išsklaidyti šilumą, susidarančią veikiant pavarų dėžėi, bei saugo nuo korozijos ir oksidacijos. Tinkamas transmisinis tepalas padeda užtikrinti ilgaamžį transmisijos veikimą įvairiomis sąlygomis. Tinkamai parenkama ir reguliariai keičiama transmisijos alyva stipriai prisideda prie ilgesnio tarnavimo laiko ir mažesnių remonto išlaidų ateityje.

Alyvos klampumo indeksas

Transmisinę alyvą reikėtų rinktis pagal automobilio gamintojo rekomendacijas (nurodomos specifikacijos), o vienas iš svarbiausių aspektų šiose specifikacijose yra klampumo indeksas. Dažniausiai pasitaikantys variantai – 75W-80, 75W-90 ir 80W-90. Šie skaičiai nurodo alyvos elgseną esant žemai ir aukštai temperatūrai: kuo mažesnis pirmasis skaičius (pvz., 75W), tuo alyva skystesnė žemoje temperatūroje, o antrasis (pvz., 80) rodo klampumą „darbinėje” temperatūroje, kuris svarbus užtikrinant apsaugą dėžės veikimo metu.

Nors specifikacijos kinta pagal gamintoją, 75W-80 dažnai rekomenduojama šiuolaikinėms lengvųjų automobilių mechaninėms pavarų dėžėms siekiant sklandaus veikimo visais metų laikais, o 80W-90 ar 75W-90 – tinkamesnės didesnėms apkrovoms ar senesniems modeliams.

Transmisinės alyvos keitimo intervalai ir rizikos

Transmisinės alyvos keitimo intervalai priklauso nuo automobilio gamintojo rekomendacijų, tačiau dažniausiai ji keičiama kas 60 000–120 000 km. Jei alyva keičiama atsakingai ir reguliariai, tai tikrai sumažina dėvėjimąsi ir apsaugo nuo brangių remontų. Tačiau automobilių savininkai dažnai susiduria su dilema – kai kurie mechanikai rekomenduoja nekeisti transmisinės alyvos, ypač jei transmisija veikia sklandžiai. To priežastis – senoje alyvoje jau susikaupę nusidėvėjimo produktai, o nauja alyva gali „išjudinti“ nuosėdas ir sukelti gedimus. Tokiais atvejais svarbu įvertinti transmisijos būklę ir keitimą atlikti atsargiai arba dalimis.

reviews
See all reviews